Thijs – van postkamer tot speeltuin

Thijs

van postkamer tot speeltuin

Ik ben Thijs en sinds jaar en dag was ik ‘baas’ van de postkamer. Vanaf 2010 nam het aantal poststukken dramatisch af en werd me gevraagd na te denken over mijn werkende toekomst. Ik was toen 52 jaar. Ik ben me gaan verdiepen in de opleiding facilitair management en zag mogelijkheden op werkgebied. Ik besloot de stap te wagen en in de avonduren weer de schoolbanken in te duiken. Twee jaar later had ik de HBO-opleiding facilitair management afgerond, waarna ik ben gestart als coördinator beheer fysieke leefomgevingen van mijn gemeente. Ik ben superblij met deze mooie baan en het voordeel is dat ik ook nog eens veel buiten ben tussen de inwoners van de stad.

Mijn gouden tip: Ga ontdekken wat mogelijk is en je kunt meer dan je denkt, ook nog op je 52e !

Doe hier de scan om een inschatting te krijgen over de toekomst van jouw werk.

Op zoek naar een baan in de juiste sector?

Andere voorbeelden

Abder – van DIV medewerker naar record manager

Mijn naam is Abderrahim. Van 2005 tot 2015 ben ik DIV medewerker geweest bij de gemeente. In 2012 veranderde er veel voor mij op werkgebied. Al onze archieven werden toen gedigitaliseerd en het nieuwe stadskantoor wilde papierloos gaan werken. Door middel van gesprekken met mijn leidinggevende – met ondersteuning vanuit P&O – werd ik gestimuleerd om nieuwe dingen te gaan leren. Inmiddels ben ik zo record manager geworden, een vak dat in het verlengde ligt van mijn oude werk. Via een praktisch leer- & werktraject heb ik me in korte tijd het nieuwe vak eigen gemaakt, waardoor ik ook nog eens kon blijven werken bij mijn eigen gemeente.

Els, deed eerst administratie, is nu voedingsassistent

Ik ben Els. Jarenlang heb ik gewerkt als administratief medewerkster bij PCM Uitgevers, waar ik het vak in de praktijk heb geleerd en een wereldtijd heb gehad. Er veranderde echter veel voor mij toen zo’n twintig jaar geleden veel van ons werk werd gedigitaliseerd en processen werden geautomatiseerd. Hierdoor kwam mijn baan uiteindelijk te vervallen. Met behulp van een loopbaanadviseur onderzocht ik wat ik nog meer voor kwaliteiten en ambities had. Ik vertelde hem over mijn vrijwilligerswerk bij een verzorgingstehuis bij mij in de buurt. Samen met mijn loopbaanadviseur heb ik  aangeklopt bij de personeelschef van het verzorgingstehuis. Ik ben vervolgens gedetacheerd als leerling-voedingsassistent en heb dit gecombineerd met de opleiding tot voedingsassistent. Na negen maanden heeft het tehuis me in dienst genomen. Dankzij loonsuppletie vanuit PCM en de hulp van de loopbaanadviseur heb ik de beste stap ooit kunnen maken, iets waar ik alleen van had kunnen dromen.

Marjan – van administratief medewerker naar architect

‘Interieur support’ ben ik: Marjan, binnenhuisarchitect in Amsterdam. Ik ontwerp doordachte en comfortabele interieurs die de stemming positief beïnvloeden, zowel woonruimtes als bedrijfsruimtes. Persoonlijk, van idee tot bouwtekening, inrichtingsplan en werkbeschrijving. In 2018 heb ik met behulp van mijn toenmalige werkgever de stap gemaakt naar mijn eigen bedrijf. Ik was lang administratief medewerker, maar dat werk werd geautoriseerd en toen wist ik: nu is het mijn tijd om de stap naar een zelfstandig bestaan voor 100% te maken.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.