Claudia – van administratie naar privacy officer

Claudia

van administratief medewerker naar privacy officer

Mijn naam is Claudia. Ik was jarenlang administratief medewerker in de sociale verzekeringen, tot ik 2017 hoorde dat mijn werk de komende jaren behoorlijk ging veranderen. Nieuwe slimme ict-systemen gingen handmatige taken overnemen en privacy  werd steeds belangrijker. Via mijn werk kon ik mij laten omscholen tot ‘privacy officer’. De privacy officer houdt binnen een organisatie toezicht op de toepassing en naleving van de Wet bescherming persoonsgegevens. De werkzaamheden zijn voornamelijk begeleidend en sturend van aard. Dat was precies wat ik leuk vond. Via een opleiding gecombineerd met de praktijk ben ik zo van werk naar werk gegaan zonder dat ik boventallig werd.

Mijn gouden tip: Denk niet dat je werk niet zal veranderen, begin op tijd met ‘voorsorteren’ op iets nieuws.

Doe hier de scan om een inschatting te krijgen over de toekomst van jouw werk.

Op zoek naar een baan in de juiste sector?

Andere voorbeelden

Alfred – van administratief medewerker tot glazenwasser

Mijn naam is Afred. Sinds jaar en dag was ik administratief medewerker, tot mijn werk in stappen geautomatiseerd werd. Op mijn vrije dagen werkte ik al parttime als zelfstandige in de buitenlucht als glazenwasser en reiniger van dakgoten. Het geeft mij voldoening zaken schoon te maken en ik geniet van het contact met verschillende soorten mensen. Mijn werkgever heeft mij de kans geboden in stappen een fulltime bestaan als zelfstandige op te bouwen en daar geniet ik nog iedere dag van.

Monique – vanuit dienstverlening naar de zorg

Ik ben Monique en ik speelde al jaren met het idee om de zorg in te gaan. Eigenlijk ligt mijn hart bij het helpen van ouderen mensen. Ik ben bijna 25 jaar medewerker publieksdienstverlening bij Sociale Verzekeringsbank geweest en in 2018 heb ik dan eindelijk de stap gemaakt naar de zorg. Via een combinatie van school en werk heb ik de gelegenheid gekregen mijzelf te gaan ontwikkelen tot verzorgende IG. Groot voordeel is dat ik voor mijn nieuwe werk niet meer dagelijks lang hoef te reizen. Zo houd ik meer tijd over voor mijn kinderen.

Marjan – van administratief medewerker naar architect

‘Interieur support’ ben ik: Marjan, binnenhuisarchitect in Amsterdam. Ik ontwerp doordachte en comfortabele interieurs die de stemming positief beïnvloeden, zowel woonruimtes als bedrijfsruimtes. Persoonlijk, van idee tot bouwtekening, inrichtingsplan en werkbeschrijving. In 2018 heb ik met behulp van mijn toenmalige werkgever de stap gemaakt naar mijn eigen bedrijf. Ik was lang administratief medewerker, maar dat werk werd geautoriseerd en toen wist ik: nu is het mijn tijd om de stap naar een zelfstandig bestaan voor 100% te maken.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.