Marjan – van administratief medewerker naar architect

Marjan

van administratief medewerker naar binnenhuisarchitect

‘Interieur support’ ben ik: Marjan, binnenhuisarchitect in Amsterdam. Ik ontwerp doordachte en comfortabele interieurs die de stemming positief beïnvloeden, zowel woonruimtes als bedrijfsruimtes. Persoonlijk, van idee tot bouwtekening, inrichtingsplan en werkbeschrijving. In 2018 heb ik met behulp van mijn toenmalige werkgever de stap gemaakt naar mijn eigen bedrijf. Ik was lang administratief medewerker, maar dat werk werd geautoriseerd en toen wist ik: nu is het mijn tijd om de stap naar een zelfstandig bestaan voor 100% te maken.

Mijn gouden tip: Volg je hart en je droom. Je zult er van genieten. 

Doe hier de scan om te kijken of jouw baan gaat verdwijnen.

Op zoek naar een baan in de juiste sector?

Andere voorbeelden

Abder – van DIV medewerker naar record manager

Mijn naam is Abderrahim. Van 2005 tot 2015 ben ik DIV medewerker geweest bij de gemeente. In 2012 veranderde er veel voor mij op werkgebied. Al onze archieven werden toen gedigitaliseerd en het nieuwe stadskantoor wilde papierloos gaan werken. Door middel van gesprekken met mijn leidinggevende – met ondersteuning vanuit P&O – werd ik gestimuleerd om nieuwe dingen te gaan leren. Inmiddels ben ik zo record manager geworden, een vak dat in het verlengde ligt van mijn oude werk. Via een praktisch leer- & werktraject heb ik me in korte tijd het nieuwe vak eigen gemaakt, waardoor ik ook nog eens kon blijven werken bij mijn eigen gemeente.

Monique – vanuit dienstverlening naar de zorg

Ik ben Monique en ik speelde al jaren met het idee om de zorg in te gaan. Eigenlijk ligt mijn hart bij het helpen van ouderen mensen. Ik ben bijna 25 jaar medewerker publieksdienstverlening bij Sociale Verzekeringsbank geweest en in 2018 heb ik dan eindelijk de stap gemaakt naar de zorg. Via een combinatie van school en werk heb ik de gelegenheid gekregen mijzelf te gaan ontwikkelen tot verzorgende IG. Groot voordeel is dat ik voor mijn nieuwe werk niet meer dagelijks lang hoef te reizen. Zo houd ik meer tijd over voor mijn kinderen.

Els, deed eerst administratie, is nu voedingsassistent

Ik ben Els. Jarenlang heb ik gewerkt als administratief medewerkster bij PCM Uitgevers, waar ik het vak in de praktijk heb geleerd en een wereldtijd heb gehad. Er veranderde echter veel voor mij toen zo’n twintig jaar geleden veel van ons werk werd gedigitaliseerd en processen werden geautomatiseerd. Hierdoor kwam mijn baan uiteindelijk te vervallen. Met behulp van een loopbaanadviseur onderzocht ik wat ik nog meer voor kwaliteiten en ambities had. Ik vertelde hem over mijn vrijwilligerswerk bij een verzorgingstehuis bij mij in de buurt. Samen met mijn loopbaanadviseur heb ik  aangeklopt bij de personeelschef van het verzorgingstehuis. Ik ben vervolgens gedetacheerd als leerling-voedingsassistent en heb dit gecombineerd met de opleiding tot voedingsassistent. Na negen maanden heeft het tehuis me in dienst genomen. Dankzij loonsuppletie vanuit PCM en de hulp van de loopbaanadviseur heb ik de beste stap ooit kunnen maken, iets waar ik alleen van had kunnen dromen.

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.